Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2016 06:11 - за трофеите
Автор: crep Категория: Забавление   
Прочетен: 523 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 07.05.2016 06:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




**********************



Един ден, както понякога, влизам да се забавлявам в магазина втора употреба. Забавлявам се, защото така избягвам от действителността, почивам си, никой не ми обръща внимание, скривам се, чувствам се като Заю Баю Средногорски, скрит от лоши думи хорски. Забавлявам се и защото това е начин да надникнеш в чужд гардероб, дори не само един, а това е любопитно за повечето жени. Понякога дори си харесвам нещо и то става мое.

Та, зяпам си аз и по някое време на една блуза, шемизета (от шьомиз - риза, сиреч дамска риза), виждам закачена някаква значка. Интересна е. Не като бижу, защото не е, а като трофей. Премествам я на дрехата, която съм си харесала, минавам през касата и си я отнасям у дома. Преди 2 години.

Наскоро се сещам за нея, изравям я от другите дреболии и я разглеждам. Представлява плочка от жълт метал с коронка, с размери 14/17 милиметра, закачена с две верижчици по 12 мм на заключваща се закопчалка 22 мм. Върху лицевата страна от червен емайл има навярно кръст от бял емайл и надпис - СХ, и две години - 1870-1945. Обръщам я и долу вляво виждам щемпъла на производителя, но много дребен и може да бъде видян само с много мощна лупа. Но долу в дясно ми се струва, че виждам "585". Гледам с лупата и да!, значката е златна! Питам Гугъл и той веднага услужливо и обстойно ми отговаря - това е датска патриотична значка, поръчана при известен ювелир и носена от датчани в подкрепа на техния крал Кристиан Х. Изработвана е от сребро, но и от злато в две серии - първата по-голяма и на нея втората година е била 1940. Значи моята значка е от по-малката серия. Това е дамска значка. Закопчалката на мъжката значка била на гърба на плочката.

Някой вероятно е разчистил гардероба на майка си и заедно с блузата е изхвърлена и значката, която пък сигурно е на баба му, защото моделът на блузата едва ли е от 1945 година, а и е купена 1945 година. Е какво пък, на значката й било писано да попадне при мен и аз я оцених подобаващо.
Трофеят си заслужава!
Приятно съм изненадана - от всички стойности на значката.
Май няма нищо гнило в Дания.
:))

Като стана дума за риза, ето една модна тенденция - за да бъда полезна - тази година младите жени ще носят ризи, облечени обратно и закопчани на гърба. А по-добре е да бъдат ушити за такова носене, защото иначе яката ще подпира шията и няма да е удобно. Но в името на модата се правят жертви.






Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: crep
Категория: Забавление
Прочетен: 217397
Постинги: 175
Коментари: 258
Гласове: 769
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930