Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2016 14:26 - За млякото
Автор: crep Категория: Забавление   
Прочетен: 4053 Коментари: 14 Гласове:
11

Последна промяна: 07.08.2016 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg





********************************




Както във всяко нещо, и в яденето има мода.
Модно е, например, да се яде гурме.
Правят се гостби
(гостба - от "гост", сиреч нещо като за гости, нещо специално, в което между другото има смисъл - ако ти не си най-специален за себе си, та кой!),
в които се съвместяват разни известни местни хранителни растителни и животински продукти - извън моя опит и извън информацията ми, въпреки, че имам някаква следваща специалност "готвач" при условие, че готвя вече доста години.
С течение на годините специалностите на човека се увеличават, иначе става аутсайдер.
1/3 за приготвянето на храната съм научила от мама и бабите ми, и съответна литература, 1/3 съм разбрала от опит, и 1/3 още не съм разбрала, и навярно няма и да науча. Въпреки това гостбите, които приготвям стават за ядене и се ядат с удоволствие. От кого ли? Ами първом от мен самата, защото съм просто един гастроном-чревоугодник. И в това няма лошо. Голямо удоволствие е да седнеш и да хапнеш вкусно. А както е известно, яденето ти се полага и няма особена връзка с останалата част от ежедневието ти.
Та, към горните продукти е модно да се добавят и други неизвестни и екзотични продукти, както и екзотични подправки, и какво се получана не зная, защото не съм се закрастила да проверя. Приготвената от мен храна ме прави достатъчно щастлива на масата и не изпитвам особена необходимост да развивам чревоугодничеството си.
Така например, правя баницата на леля (голям майстор!), която наричам "лелина подобрена", защото съм я изменила - правя я по-тънка, намазвам с масло и посипвам с ким, и се получава друг вид баница, нещо като "софийска", но по-добра, също толкова вкусна като лелината, но по своему. И нищо повече.
И така си тъна в невежество, и не гъделичкам чувствителните си рецептори с екзотични ястия.

Но нали ние самите за някого сме екзотика!

А сега за млякото.
Изхождайки от и съобразявайки се със
(оо, я да се похваля сама - тук ми се е получило супер - първо излизам от там и после пак там се връщам, за да затвърдя, браво, Крепон! :D)

вече известната ми чревоугодност, за мен има особено очарование в закуска от : вчерашен бял плътен хляб, препечен до светлокафяво и още топъл, потопен в горещо ароматно току-що сварено краве мляко, закупено от производителя и съвсем екологично, и подсладено с бяла кристална захар в достатъчно количество. Може и попара от същите продукти, като млякото предварително го подслаждам, за да стане попарата равномерно сладка и нищо да не нарушава тихата радост от поглъщането на тази комбинация от добре познати продукти, в чудесна симбиоза помежду си.

И, видите ли, появиха се едни хора, които искат да ме убедят, че яденето на прясно мляко не било полезно за моята възраст, че дори било и вредно, и аз трябвало да ям единствено кисело. Разбира се, че хапвам и кисело, но то трябва да е леко кисело, леко студено (за този сезон) и придружено с вчерашен натурален бял плътен хляб.
Не съм се пробвала в горните случаи до какъв лимит мога да достигна, но когато нещата напреднат, с усилие си казвам - стига толкова!

И след като с умиление описах срещите си с прясното мляко на масата,
я пак
някой да се опита да ми каже, че ...
какво било прясното мляко ... ?


Преди години стана модерна употребата на жожоба. Не знаех какво е, но предположих, че е растение и/или продукт от него. Един ден попитах много близък човек: - Какво е жожоба? След кратък размисъл и с жестока ирония той отговори: - Човек без работа.

Все още не зная какво е жожоба.
Нали е ясно защо?








Гласувай:
11



1. crep - Ах, кажете, моля
06.08.2016 17:11
кой е този благодетел,
който ми надписа 320 прочита?
Да не би да е някой, който употребява жожоба?

;))
цитирай
2. crep - Ох, извинявам се!
06.08.2016 17:12
Те станали 476.
цитирай
3. goby3 - Интересен пост - харесах :) По...
07.08.2016 10:28
Интересен пост - харесах :)
Поздрави!
цитирай
4. crep - Поздрави, Го!
07.08.2016 12:42
Най-важната ми цел е да не съм досадна.
Радвам се.
цитирай
5. zaw12929 - ПЗДРАВИ- КАКТО ВИНАГИ СПОДЕЛЕНО ...
07.08.2016 14:14
ПЗДРАВИ- КАКТО ВИНАГИ СПОДЕЛЕНО ПРЕЖИВЯНОТО. дЕЛИКАТНО, ПРЕМЪЛЧАНАТА ИСТИНА, ЧЕ... ДНЕС КИСЕЛОТО МЛЯКО Е КИСЕЛО САМО ПО ЦЕНА, ЗАЩОТО НЯМА КАЧЕСТВА.
УСПЕШЕН ДЕН!
цитирай
6. crep - А ти както винаги
07.08.2016 22:15
много добронамерено и право в целта.
Поздрави!
цитирай
7. pvdaskalov - * ! *
07.08.2016 22:49
Поздрави за постинга и от мен. Няма как да съм полезен с коментара си, тъй като най-добрата ми изява в кулинарното изкуство са пържените филийки с мед. Иначе съм спец по миенето на чинии. След всички процедури ги прекарвам под микроскоп и ако има изостанали микроби, ловя ги с пинсета.
П и е р
цитирай
8. crep - Бедните микроби!
08.08.2016 08:36
Ами те ще изпукат от глад.
Апропо, прекалената хигиена била вредна.
Пусни ги да си ходят.
Весели занимания.
цитирай
9. pvdaskalov - * 2 *
08.08.2016 16:06
crep написа:
Ами те ще изпукат от глад.
Апропо, прекалената хигиена била вредна.
Пусни ги да си ходят.
Весели занимания.


Имало, четох някога, толкова ситни микроби или вируси (не помня). че можели да се мушат в шуплите на порцелана. Затова и съдовете трябвало да се изваряват...
Сигурно е вярно... Имахме един археологически лаф: "Човек не знае от какво ще напълнее..." Употребявах го и аз, без да съм сигурен в значението му.
Поздрави, Крепче!
П и е р
цитирай
10. nav - хо
14.08.2016 01:28
Аз обичам думата гастрономически, защото побира в себе си гастроном и чревоугодник.

Спрях млякото преди доста години, защото подпомага възпалителните процеси в тялото, а и защото пастьоризацията и хомогенизацията са вредни. Освен това, ако не е био, бъка от хормони и антибиотици.

Ако си пристрастена, поне намирай начин да си взимаш сурово мляко от някоя баба (млякото да е от крава, а не от бабата :))

Между другото, някакси ми се изтри твой коментар, след като го одобрих. Changed your mind?
цитирай
11. crep - Употребих и двете, Наве,
14.08.2016 07:53
защото реших, че чревоугодник е по-висша степен
на деградация в заниманието, което нарекох
"яденето ми се полага".

Е, нали си го прочел.
Yes, I changed my mind. (да живее авт.преводач)
цитирай
12. crep - Да, така правя.
14.08.2016 07:55
Купувам си млякото, но не от баба,
а от едно младо семейство.
Но в дълбокия Прованс има такива хора.
цитирай
13. zaw12929 - виж това видео- над Русе със самолет
01.09.2016 20:08
виж това видео- над Русе със самолет
https://www.youtube/watch?v=_Tu9q06-opg

ПРИЯТНО ПЪТУВАНЕ!
цитирай
14. crep - ОК
10.09.2016 13:35
Да пътувам - това ми е страст!
Нищо не може да я замени.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: crep
Категория: Забавление
Прочетен: 214621
Постинги: 175
Коментари: 258
Гласове: 769
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031